Strona główna » Ettore Bugatti: założyciel ekskluzywnej marki samochodowej

Ettore Bugatti: założyciel ekskluzywnej marki samochodowej

Buggati to marka, która kojarzona jest ze świetnym designem. Należąca obecnie do grupy Volkswagen firma słynie przede wszystkim z produkcji luksusowych samochodów sportowych. Zobaczymy, kim był założyciel marki.

Ettore Bugatti: założyciel ekskluzywnej marki samochodowej

Etorre Bugatti urodził się w artystycznej rodzinie; to dlatego auta marki Bugatti zachwycają swoim wyglądem. Bardzo wcześniej Ettoro zainteresował się samochodami. Zauroczyła go przede wszystkim prędkość, którą można było osiągnąć korzystając z auta. W 1900 roku zajął się skonstruowaniem czterocylindrowego silnika.  Pomógł mu w tym hrabia Guinelli. Konstrukcja była tak udana, że w następnym roku na wystawie w Mediolanie została wyróżniona medalem.

W 1902 drugim roku Ettore Bugatti osiedla się w niemieckim Niderbronn. Ściągnął go tam baron Dietrich, miłośnik samochodów poszukujący nowych rozwiązań do swoich fabryk motoryzacyjnych. W niedługim od rozpoczęcia pracy w Niderbronn Bugatti tworzy nowe wersje samochodowych silników. Produkowane w niemieckiej fabryce samochody w Europie sprzedawane były pod nazwą „Dietrich-Bugatti”. Na rynku angielski trafiły pod nazwą „Burlington”.

W 1904 roku Bugatti rozstaje się z Dietrichem. Nawiązuje współpracę z Mathiasem i wyjeżdża do Strasburga. Prowadzi ożywioną działalność zawodową, która zaowocowała stworzeniem samochodu „Hermes”. Współpracę z Mathiasem Bugatti kończy w roku 1906. Dwa lata później na rynku pojawia się pierwszy samochód, który wyprodukował już samodzielnie – Bugatti 10. Rok później w miejscowości Molsheim Bugatti zakłada własną fabrykę. W roku 1910 wyprodukował w niej zaledwie kilka samochodów, ale na Samochodowym Salonie Paryskim wzbudziły one zachwyt. W 1914 roku Etorre Bugatti sprzedaje prawa do produkcji samochodu „Bébé” Peugeotowi. Sprzedany samochód miał silnik o pojemności 850 cm³. Bugatti zajął się produkcją dużych samochodów oraz samochodów wyścigowych. W roku 1935 na rynek trafia model 35. Miał on tyle zalet, że bardzo szybko został nazwany „Wielki Bugatti”. Typ 41 nazwany został z kolei „Złotym Bugatti”.

Podobne artykuły:

Dodaj komentarz

Back to top