Strona główna » Gottlieb Daimler: on tworzył historię samochodów

Gottlieb Daimler: on tworzył historię samochodów

Ten niemiecki konstruktor i przemysłowiec urodził się w roku 1834. Zawdzięczamy mu (oraz Wilhelmowi Maybachowi) zbudowanie jednocylindrowego czterosuwowego silnika spalinowego, w którym paliwem była benzyna.

Gottlieb Daimler urodził się w położonej niedaleko Stuttgartu miejscowości Schrondorf

Jego ojciec był mistrzem piekarskim. Daimler kształcił się najpierw w szkole średniej, a po jej ukończeniu rozpoczął studia na wydziale mechanicznym politechniki w Stuttgarcie. Po ukończeniu studiów wyjechał do Anglii, gdzie spędził dwa lata. Pracował tam w fabryce budowy maszyn.

Po powrocie z Anglii, w 1882 roku osiada w Bad Constatt. Jego współpracownikiem jest Wilhelm Maybach. Rok później Daimler skonstruował i opatentował pierwszy szybkobieżny silnik spalinowy; jako paliwo zastosował w nim benzynę. Cały też czas pracował nad tym, aby swój silnik udoskonalić. Niezależnie i jednocześnie z Carlem Friedrichem Benzem zbudował pierwszy samochód z silnikiem spalinowym. Miało to miejsce w roku 1885. W roku 1886 zbudował pierwszy czterokołowy samochód – wszystkie dotychczasowe konstrukcje były trójkołowe. Samochód ten miał czterobiegową skrzynię biegów. Nie przypominał współczesnych samochodów, był podobny do bryczki. Zarówno nadwozie jak i podwozie tego samochodu wykonano w królewskiej wytwórni pojazdów konnych. Wytwórnia ta mieściła się w Stuttgarcie. 4 marca 1887 roku Gottlieb Daimler wyrusza skonstruowanym przez siebie samochodem w pierwszą, publiczną jazdę próbną.

Gottlieb Daimler: on tworzył historię samochodów

W 1890 roku niemiecki konstruktor zakłada Zakłady Motoryzacyjne Daimlera

Nowymi modelami zakładów stały się samochody Mercedes. Ich twórcą był Wilhelm Maybach. Inicjatorem produkcji Mercedesów był Emil Jellinek – generalny przedstawiciel Zakładów Motoryzacyjnych Daimler we Francji. To właśnie Jellinek nadał nazwę nowemu modelowi samochodu firmy „Daimler”. W ten sposób uczcił swoją mającą 11 lat córeczkę. Jellinek kierował nowym modelem samochodu w jednym z wyścigów. Po jego wygraniu zamówił 36 samochodów z przeznaczeniem na rynek we Francji.

Podobne artykuły:

Dodaj komentarz

Back to top