Od kilkunastu co najmniej lat dominuje w naszym kraju przewóz towarów transportem samochodowym. Odróżnia nas to między innymi od Niemiec, gdzie przewóz towarów rozłożony jest bardziej równomiernie.

Transport śródlądowy
Możemy poszczycić się wyjątkowo dobrym układem śródlądowych dróg wodnych. Obejmuje on niemal całe dorzecze Wisły i Odry. Rzeki te łączą ze sobą praktycznie wszystkie (poza Lublinem i Łodzią) największe miasta i większość okręgów przemysłowych. Warunki do rozwoju żeglugi śródlądowej są wyjątkowo korzystne, mimo to żegluga ta nie odgrywa ważnej roli. Liczba ładunków, które przewozi to mniej niż 1 procent. Najważniejszą drogą wodną jest rzeka Odra. Wynika to z faktu iż poprzez Kanał Gliwicki zapewnia połączenie z Górnośląskim Okręgiem Przemysłowym. Poza tym poprzez sieć kanałów na terenie Niemiec ma połączenie z śródlądowymi drogami wodnymi na terenie Europy Zachodniej. Kanały, które znajdują się w Polsce Północno-Wschodniej wykorzystywane są lokalnie do spławiania drewna oraz w celach turystycznych.
Transport morski
Do dyspozycji polska morska flota transportowa ma cztery duże porty: Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Świnoujście. Poza Gdynią pełnią one także funkcje portów śródlądowych. Port Północny w Gdańsku jest naszym największym portem przeładunkowym. Port gdański specjalizuje się w przeładunku węgla, siarki, ropy naftowej i jej pochodnych. Port w Szczecinie specjalizuje się w drobnicowych przeładunkach. Do towarów, które są w nim przeładowywane należą między innymi rudy, surowce chemiczne, zboża.
Transport lotniczy
Największą rolę odgrywa on w międzynarodowych przewozach pasażerskich. Konkuruje z szybkimi i tańszymi połączeniami kolejowymi i autobusowymi. Największym przewoźnikiem są Polskie Linie Lotnicze LOT. Od dłuższego czasu w Polsce obecne są także tanie linie lotnicze. Pasażerów obsługuje między innymi Wizzair i Ryanair. Rośnie liczba pasażerskich przewozów krajowych, ale nie jest znaczący wzrost. Nie przewiduje się, że nastąpi znaczący ich wzrost.