Strona główna » Jakie powinno być menu w restauracji?

Jakie powinno być menu w restauracji?

Jakie powinno być menu w restauracji?Wiele osób, które decydują się na otworzenie własnej firmy wybiera branżę gastronomiczną. Nic więc dziwnego, że wciąż powstają nowe. Co może sprawić, że nasza restauracja będzie miała dużo gości? Na pewno o jej sukcesie w pewnym stopniu zadecyduje jej menu. Jak je stworzyć, aby goście polubili naszą restaurację i chętnie ją odwiedzali?

Karta dań jest wizytówką naszej restauracji. Przy jej tworzeniu nie można więc popełnić żadnego błędu. Oto kilka wskazówek, które pomogą nam stworzyć dobre menu.

 Jakie powinno wyglądać idealne menu?

Po pierwsze pamiętaj, że menu musi być przejrzyste. Przy potrawach nie może zabraknąć ich ceny oraz ich gramatury. Ułatwi to gościom zarówno wybranie dania adekwatnego do ich możliwości finansowych, jak również dania, które nie okaże się dla nich porcją zbyt małą lub zbyt dużą. Aby ułatwić gościom znalezienie konkretnego dania, menu należy podzielić na rozdziały, każdy z nich powinien zostać opatrzony widocznym nagłówkiem.

Po drugie menu nie może być za długie. Krótka karta świadczy o tym, że podawane w naszej restauracji dania są świeże. Pamiętajmy przy tym, że nasi goście mają różne preferencje. Warto więc dać im możliwość wprowadzenia zmian w dodatkach do dań głównych. Powinni mieć możliwość zamiany frytek na ziemniaki, czy też odwrotnie.

Po trzecie menu musi być zgodne z charakterem, który nadaliśmy swojej restauracji. Nie powinno zbytnio odbiegać kolorystyką i stylem od tego, który panuje w restauracji.

 Zamieść aktualne menu na stronie internetowej

Po czwarte, decydując się na stworzenie strony internetowej swojej restauracji, również na witrynie internetowej zamieszczamy menu. Nie może się ono różnić od tego, które otrzymują goście odwiedzający restaurację. Zamieszczanie menu zapisanego w pliku PDF to bardzo częsty błąd. Na pewno nie zachęci to do odwiedzenia restauracji.

Po piąte zanim oddamy kartę do wydrukowania przeczytajmy ją kilkakrotnie. Zwróćmy uwagę, czy w tekście nie pojawiły się literówki, ani tym bardziej błędy ortograficzne lub stylistyczne (poproś także kogoś o jej przeczytanie). Pamiętaj, że karta świadczy o Tobie i Twojej restauracji.

Podobne artykuły:

Dodaj komentarz

Back to top