Strona główna » Biuro rachunkowe – jakie najlepsze?

Biuro rachunkowe – jakie najlepsze?

Biuro rachunkowe – jakie najlepsze?Podczas wyboru biura rachunkowego do obsługi własnej firmy należy przede wszystkim wziąć pod uwagę i dokładnie sprawdzić kilka bardzo istotnych kwestii. Najistotniejszą będzie sprawdzenie, czy biuro posiada certyfikat księgowy Ministra Finansów. Sprawdź dokładnie, czy przedstawiony Ci dokument jest aktualny i rzeczywiście wystawiony jest przez Ministra Finansów.

Nie bez znaczenia jest również ważna polisa ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej (OC). Wykupienie takiej polisy przez biuro rachunkowe jest zabezpieczeniem przed popełnieniem ewentualnych błędów, ale świadczy też iż prowadzący biuro traktują swoją pracę i klientów naprawdę poważnie. Warto przy okazji sprawdzić czy biuro rachunkowe objęło ubezpieczeniem również czynności, które nie podlegają obowiązkowemu ubezpieczeniu – chodzi tutaj głównie np. rozliczenia z ZUS, prowadzenie podatkowej książki przychodów i rozchodów.

Prawo do odszkodowania

Warto dodać, że tam również mogą powstać błędy za które masz pełne prawo domagać się odszkodowania. Pamiętaj, że za błędy księgowe odpowiedzialność przed urzędem skarbowym ponosisz Ty jako podatnik, a dopiero później przysługuje Ci prawo do ewentualnego odszkodowania. Miej również na uwadze to, że biuro rachunkowe nie ponosi odpowiedzialności za zobowiązania podatkowe swojego klienta wobec fiskusa. Ponadto nie ma tutaj znaczenia treść umowy jaką zawrzesz z biurem, jako podatnik tylko Ty odpowiadasz za swoje podatki. Podczas wyboru biura rachunkowego dowiedz się, czy biuro podchodzi indywidualnie do swoich klientów.

Zapewnienie jednego księgowego

Zadbaj o to, aby biuro było w stanie zapewnić Ci jednego księgowego, który będzie się zajmował indywidualnie Twoją firmą, a tym samym znał jej sprawy, kontaktował się z Tobą. Praktyka pokazuje, że taki układ jest zdecydowanie korzystniejszy i bezpieczniejszy. Sam również zyskasz większy komfort wiedząc dokładnie, kto na stałe zajmuje się Twoimi sprawami. Jeżeli zaczniesz przekazywać swoje ważne dokumenty recepcjonistce, gońcowi itp. a deklaracje zacznie sporządzać Ci ktoś nieznany z kim na dodatek nie będziesz mógł się skontaktować i który nie zna realiów Twojej firmy, możesz przypłacić to wieloma błędami.

Podobne artykuły:

Dodaj komentarz

Back to top