Czy Twoje biuro rachunkowe zapewni Ci bezpieczne rozliczenie podatków? Musisz zdawać sobie sprawę z faktu, że biuro, któremu będziesz w stanie powierzyć obsługę Twojej firmy i przekażesz swoje dokumenty, musi mieć wykupione ubezpieczenie o szerokim spektrum. Bardzo ważne jest, aby objęło ono cały zakres obsługi Twojej firmy.
Pamiętaj, że to Ty – jako przedsiębiorca – ponosisz wszelką odpowiedzialność za poprawność rozliczeń z urzędem skarbowym. Ubezpieczenie biura księgowego, z którym nawiążesz współpracę, powinno Ci zatem dać możliwość odzyskania ewentualnej kary naliczonej przez urząd.
Kwota ubezpieczenia
Z tego też względu ważne jest, aby także to, jaka jest kwota ubezpieczenia. Im większa jest wartość polisy ubezpieczeniowej, tym większy zakres pakietu ubezpieczenia, a Ty zyskujesz większe bezpieczeństwa. Dobre biuro rachunkowe powinno posiada ubezpieczenie na kwotę nie mniejszą aniżeli 4 mln zł i jako jedyna bierze na siebie odpowiedzialność za poprawność księgowania poprzez system komputerowy. Upewnij się, czy biuro rachunkowe posiada elastyczne i proaktywne podejście do klienta? Warto również, abyś sprawdził, czy dane biuro odpowiednio będzie w stanie zatroszczy się o Twoje interesy, a czy jedynie będzie dbało o swoją wygodę.
Polski przedsiębiorca
Udręką niejednego polskiego przedsiębiorcy, który korzysta z usług biura księgowego, jest konieczność dopasowania się do jego nieżyciowych zasad działania. Zamiast więc skupić się na sprawach firmy, to przedsiębiorca musi w taki sposób zaplanować swój dzień, aby w godzinach pracy biura księgowego zdążyć z dostarczeniem lub odebraniem określonych dokumentów. Tymczasem w zupełności wystarczające jest poszukanie biura, które umożliwia elektroniczne dostarczanie dokumentów oraz zapewnia bezpłatny odbiór ich oryginałów od przedsiębiorcy. Pamiętaj o zasadzie – czas to pieniądz. Doskonale to wie każdy, kto prowadzi własny biznes! Warto jest wybrać biuro rachunkowe, które aktywnie wspiera swoich klientów. Poprzez sprawne zarządzanie finansami firmy to nasz obowiązek.