Herbata to jeden z naszych ulubionych napojów. Tradycja picia herbaty w herbaciarni dopiero jednak zaczyna się w naszym kraju rodzić. Z pewnością więc otwarcie herbaciarni może być pomysłem na biznes dla osób, które lubią podejmować wyzwania.
Gdzie otworzyć herbaciarnię?
Odpowiednia lokalizacja może być kluczem do odniesienia sukcesu. Herbaciarnię warto otworzyć:
– w galerii handlowej;
– w sąsiedztwie dworca kolejowego lub autobusowego;
– na lotnisku;
– w sąsiedztwie atrakcji turystycznych i zabytków;
– w okolicy biurowców.
Jaką kartę stworzyć?
Sprzedaż naparów przygotowanych z różnych gatunków herbaty będzie oczywiście podstawą działalności herbaciarni. Na pewno więc w karcie powinna znaleźć się czarna herbata liściasta. W dobrej herbaciarni goście muszą jednak mieć możliwość wypicia także filiżanki herbaty białe, czerwonej, czy bardzo popularnej herbaty zielonej. W okresie lata możemy proponować gościom także herbatę mrożoną. W swojej herbaciarni możemy serwować także domowe wypieki. Nie muszą to być ciasta wypiekane na miejscu, możemy współpracować z cukiernią, która oferuje świeże i smaczne ciasta domowej roboty. Dobrym pomysłem jest wprowadzenie sprzedaży suchej herbaty – jeżeli naszym gościom wyjątkowo zasmakuje jakiś gatunek, chętnie ją kupią, aby cieszyć się jej smakiem także w domu. Z pewnością nie zabraknie także osób, które przy okazji wizyty w herbaciarni nabędą akcesoria do jej parzenia.
Jak wyposażyć lokal?
Aranżacja wnętrza herbaciarni zależy od naszych możliwości finansowych i naszego gustu. Może na przykład przypominać wnętrza chińskich herbaciarni. Na pewno jednak musimy wstawić wygodne pufy, krzesła i stoliki. Koniecznie też trzeba kupić regał i pojemniki do przechowywania herbaty, akcesoria służące do parzenia herbaty i jej podawania gościom. Jeżeli zamierzamy sprzedawać herbatę suchą, to konieczna będzie także waga i różnej wielkości opakowania.
W naszym kraju przybywa amatorów herbaty. Z pewnością możemy spodziewać się, że nasza herbaciarnia odniesie na rynku sukces.