Strona główna » Zanim założysz salon fryzjerski

Zanim założysz salon fryzjerski

Zanim założysz salon fryzjerskiOsoby, które posiadają umiejętności fryzjerskie, są kreatywne i nie boją się ryzyka mogą zdecydować się na otwarcie salonu fryzjerskiego. Mimo dużej konkurencji w tej branży kolejny salon może odnieść sukces, jeśli jakość wykonywanych w nich usług będzie bardzo wysoka. Jakie formalności nas czekają w związku z otwarciem salonu fryzjerskiego?

Rejestracja firmy

Zdecydowanie najlepszą formą działalności jest działalność gospodarcza. Aby nasz salon mógł zacząć przyjmować pierwszych klientów musimy udać się do urzędu miasta lub gminy i wypełnić wniosek CEIDG. Kolejny krok to wybranie formy opodatkowania i zgłoszenie działalności do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Jakie wymogi musi spełnić lokal?

Normy, które musi spełnić lokal przeznaczony na salon fryzjerski zostały określone przez sanepid. Przede wszystkim musi on być duży ponieważ konieczne jest wydzielenie w nim oddzielnych stref dla:

–       klientów oczekujących na wykonanie usługi;

–       wykonywanie usług przez fryzjera;

–       przechowywania środków kosmetycznych, artykułów czystości, czystej i brudnej bielizny.

Lokal powinien być podłączony do sieci wodociągowej i do kanalizacji.

W czym się specjalizować?

Strzyżenie jest najbardziej podstawową usługą wykonywaną w salonach fryzjerskich. W zależności od posiadanych kwalifikacji możemy być specjalistami od strzyżenia:

–       damskiego;

–       męskiego;

–       dziecięcego.

Zawsze też możemy wykonywać strzyżenie dla wszystkich grup klientów.

Gdzie otworzyć salon?

Na pewno otwieranie kolejnego salonu przy ulicy, na której jest już kilka salonów fryzjerskich nie ma większego sensu. Warto więc poszukać takiej lokalizacji, która zapewni nam, jak najmniejszą konkurencję. Nie może on być jednak położony na zupełnym uboczu, do tak położonego salonu klienci mogą mieć problemy z dotarciem.

Postaw na reklamę

Firma, która nie dba o swoją reklamę ma trudności z dotarciem do klientów, szczególnie jeśli jest to nowa firma. Warto więc zadbać o reklamę swojego salonu. Najtańszą formą reklamy są rozdawane przechodniom ulotki. Salon można reklamować także na portalach społecznościowych.

Podobne artykuły:

Dodaj komentarz

Back to top