Strona główna » Salon urody – propozycja na własny biznes

Salon urody – propozycja na własny biznes

Salon urody – propozycja na własny biznesCoraz częściej w naszym kraju otwierane są salony urody, w którym świadczone są usługi fryzjerskie, zabiegi kosmetyczne i pielęgnacyjne. Tego typu salon ma szansę odnieść sukces nie tylko w dużym mieście. O czym należy pamiętać?

Jaki lokal?

Aby móc prowadzić salon urody, w którym będą wykonywane nie tylko zabiegi pielęgnacyjne i kosmetyczne, ale także usługi fryzjerskie musimy dysponować lokalem o odpowiednio dużej powierzchni. Jego powierzchnia nie może być mniejsza niż dwadzieścia metrów kwadratowych. Lokal musi być oczywiście dostosowany do wymagań stawianych przez sanepid oraz straż pożarną.

Personel

Jeżeli zamierzamy świadczyć kompleksowe zabiegi kosmetyczne wraz z fryzjerskimi będziemy musieli zatrudnić nie tylko wykwalifikowaną kosmetyczkę, ale także fryzjerkę. Nawet jeśli sami posiadamy uprawnienia do wykonywania zabiegów kosmetycznych bądź fryzjerskich (lub jednych i drugich) będziemy potrzebowali wsparcia. Inaczej będziemy mieli trudności z obsłużeniem wszystkich klientów, co na pewno nie przyniesie nam chluby.

Jakie zabiegi warto zaproponować?

Na pewno do podstawowych zabiegów kosmetycznych, które muszą znaleźć się w naszej ofercie należą:

–       masaż;

–       manicure i pedicure;

–       zabiegi pielęgnacyjne na twarz i ciało;

–       regulacja brwi;

–       przekłuwanie uszu;

–       strzyżenie;

–       farbowanie włosów.

Niezbędne urządzenia

Na wyposażeniu salonu urody muszą się znaleźć urządzenia do wykonywania manicure i pedicure, a więc zestaw pilniczków, frezarek, wanna do pedicure i stolik do manicure. Koniecznie trzeba także zakupić stół do masażu oraz urządzenia do zabiegów pielęgnacyjnych na twarz i ciało, na przykład zestaw do mikrodermabrazji. Odpowiedniego zestawu narzędzi i sprzętów będzie potrzebował także fryzjer/fryzjerka. Stąd konieczność zakupu przede wszystkim myjki i konsolety fryzjerskiej oraz fotela dla klientów. Na wyposażeniu nie może także zabraknąć maszynek do strzyżenia, suszarek do włosów, profesjonalnej prostownicy,wałków, szczotek i grzebieni. Do kosztów związanych z wyposażeniem salonu urody doliczmy także koszt jego reklamy.

Podobne artykuły:

Dodaj komentarz

Back to top