Pogromcy złego cholesterolu

Pogromcy złego cholesterolu

Podwyższony poziom cholesterolu jest dzisiaj stwierdzany u coraz młodszych osób. W utrzymaniu poziomu cholesterolu na właściwym poziomie pomagają nie tylko leki. Oto najbardziej skuteczni pogromcy złego cholesterolu.

Na odpowiednim poziomie pomaga utrzymać cholesterol ruch, codzienna gimnastyka, jazda na rowerze czy spacer, jeśli są regularnie wykonywane pomogą zrzucić zbędne kilogramy. Już tylko 5 kilogramów mniej, obniża stężenie cholesterolu o 5-8 procent. Sam ruch jednak nie wystarczy, powinniśmy zmienić swoją dietę. Nie jest to dieta wymagająca wielu wyrzeczeń, ale przynosząca za to bardzo dobre efekty.

Na kondycję układu krążenia korzystnie wpływają wielonienasycone kwasy tłuszczowe

Zawiera je oliwa i olej rzepakowy. Co dziennie powinniśmy jeść, jak najwięcej surowych warzyw, dobrym dodatkiem jest olej rzepakowy lub oliwa z oliwek. Wchłanianie cholesterolu utrudnia błonnika. Na talerzach nie może więc zabraknąć produktów zbożowych: grubych kasz, otrębów i razowego pieczywa. W obniżeniu poziomu złego cholesterolu pomogą nam także tłuste ryby morskie, które zawierają niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, szczególnie te z grupy omega-3. Najlepiej jest jeść je 2-3 razy w tygodniu. Za pogromcę złego cholesterolu uznany został czosnek. W jego składzie jest allicyna – substancja, która zmniejsza odkładanie się blaszek miażdżycowych w naczyniach krwionośnych. Na układ krążenia korzystny wpływ ma wapń. Jego źródłem jest nabiał, ale wybierajmy te produkty, które zawierają do 2 procent tłuszczu. Od czasu do czasu wypijamy kieliszek czerwonego wina. Zawarty w nim resweratrol obniża poziom „złego” cholesterolu, a podnosi poziom „dobrego”.

Pamiętajmy, że sercu szkodzi tycie. Szczególnie niebezpieczna jest otyłość brzuszna

Towarzyszy ona często tak zwanemu zespołowi metabolicznemu. Zaliczamy do niego wysokie ciśnienie, podwyższony poziom cholesterolu i cukrzycę. Czynniki te zwiększają ryzyko udaru mózgu i zawału serca. U kobiet obwód brzucha nie powinien przekraczać 80 cm, u mężczyzn 102 cm.

Podobne artykuły:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *