Substancje korzystnie wpływające na nasze zdrowie

Substancje korzystnie wpływające na nasze zdrowie

Substancje korzystnie wpływające na nasze zdrowieJeśli chcemy długo cieszyć się zdrowiem, doskonałym samopoczuciem i niezwykłą urodą, musimy zadbać o to, aby w naszej diecie nie zabrakło określonych substancji. Poniżej krótki przegląd tego, co korzystnie wpływa na kondycję poszczególnych części naszego ciała z informację, co jest najlepszym źródłem tych substancji.

Skóra

Nasza skóra bardzo kocha beta karoten. To substancja, która skutecznie opóźnia jej starzenie się, chroni przed rogowaceniem, korzystnie wpływa na zmiany trądzikowe i krosty ropne. Najlepszym źródłem beta karotenu są:

–    botwinka;

–    marchew;

–    cykoria;

–    dynia;

–    natka pietruszki.

Aby dostarczyć sobie solidną porcję beta karotenu, należy sięgać codziennie po szklankę soku z marchwi. Zastąpić można ją trzema łyżkami natki pietruszki bądź trzema morelami.

Oczy

Nasze oczy będą nam wdzięczne, jeśli zadbamy o to, aby dostarczyć sobie spore ilości luteiny oraz zeaksantyny. To substancje, które zmniejszają ryzyko wystąpienia zwyrodnienia plamki żółtej, chronią również oczy przed niekorzystnym wpływem promieni słonecznych. Znajdują się w:

–    jarmużu;

–    szpinaku;

–    sałacie;

–    rukoli;

–    roszponce;

–    natce pietruszki.

Każdego dnia warto zjadać pół szklanki szpinaku bądź trzy liście jarmużu. Zaspokoimy w ten sposób dzienne zapotrzebowanie na te substancje.

Serce

Uwielbia takie substancje, jak procyjanidy oraz resweratrol. Obniżają one poziom złego cholesterolu, skutecznie zapobiegają powstawaniu miażdżycy. Ich doskonałym źródłem są winogrona. Znajdują się także w czerwonym winie.

Mózg

Odwdzięczy się nam wówczas, gdy będziemy sięgać po substancje zawierające polifenole. Znajdują się one w malinach, jeżynach, jagodach oraz borówkach. Dzięki nim nasza pamięć dłużej pozostanie w odpowiedniej kondycji. Obecnie coraz częściej mówi się, że substancje te zmniejszają ryzyko rozwoju choroby Alzheimera. Aby dostarczyć sobie dzienną porcję polifenoli, należy każdego dnia sięgać po szklankę świeżych owoców. W sezonie zimowym można je z powodzeniem zastąpić owocami mrożonymi, których wartości odżywcze są zachowane.

Podobne artykuły:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *